هیهات منا الذلة

هیهات منا الذلة

نبودن بهتر از بودن
اگر در سایه ذلت بیارامی
اگر اسفندیار جان
به تیر گز فرو بخشی
به از عمری هزاران ساله در زی خمار خفت و خواری
به مردستان خون
غیوران احد ،شیران عاشورا
فروخفتند در خون تا ذلت را
به آهنگی فرو رانند از دشت رشادت
که مردن جامه ای خوشتر ز ذلت بود مردان را
نفس گر در هوای مرد دون باشد
شهادت زینت مردان مرد است
به غار نیستی گر بخوابی صد هزاران سال
ز دقیانوس ذلت به

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

دلایل مسئولان نظام براى عدم ارتباط با آمریکا چیست؟


در مورد این که با چه کشورهایى باید روابط سیاسى داشته باشیم و با چه کشورهایى نیاز به ارتباط نیست و این که روابط در چه سطحى قرار بگیرد همه با اصول سیاست خارجى کشورمان که منعکس در قانون اساسى مى‏باشند و الهام گرفته از قوانین اصیل اسلامى است. قرآن مجید مى‏فرماید:  ( لَنْ یَجْعَلَ اَللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى اَلْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً) (النساء : 141) ؛ خداوند سلطه کافرین را بر مسلمانان مجاز نمى‏داند بنابراین به حکم آیه شریفه مسلمانان باید با هرگونه سلطه خارجى مقابله نموده و استقلال کامل خود را در عرصه سیاسى، نظامى، اقتصادى و... حفظ کنند. در جاى دیگر خداوند مؤمنان را این گونه توصیف مى‏فرمایند: ( أَشِدَّاءُ عَلَى اَلْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ ) (سوره فتح : 29) ؛ مؤمنان نسبت به یکدیگر مهربان و در برابر کفار و دشمنان سختگیرند و یا در این آیه کریمه که خداوند مى‏فرماید: ( إِنَّمَا اَلْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ ) (حجرات :10) و یا روایت گهربار پیامبر اکرم(ص) که مى‏فرمایند: من سمع رجلاً ینادى یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم‏ و یا این روایت من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم‏ بنابراین مسلمانان جهان همگى امت واحد وداراى سرنوشت مشترک‏اند، پس بر آنان لازم است که غم‏خوار یکدیگر باشند و در مشکلات همدیگر را یارى رسانند و دشمنان را از خود طرد نمایند.

قانون اساسى نیز اصول سیاست خارجى کشورمان را چنین مقرر داشته است: اصل 152: سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران براساس نفى هرگونه سلطه‏جویى و سلطه‏پذیرى، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضى کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‏هاى سلطه‏گر و روابط صلح‏آمیز متقابل با دول غیرمحارب استوار است. اصل 153: هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعى و اقتصادى و فرهنگى، نظامى و... گردد ممنوع است. اصل 154: سعادت انسان در کل جامعه بشرى را آرمان خود مى‏داند و استقلال آزادى و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان مى‏شناسد بنابراین در عین خوددارى در امور داخل ملت‏هاى دیگر از مبارزه حق‏طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت مى‏کند.


بنابراین مسؤولین نظام موظف به در نظر گرفتن این اصول و تنظیم روابط با دیگر کشورها بر مبناى آن مى‏باشد. حضرت امام خمینى نیز زمانى که در پاریس بودند، در پاسخ یکى از خبرنگاران خارجى درباره روابط خارجى نظام اسلامى به ویژه رابطه با آمریکا فرمودند: اساس ما مبتنى بر حفظ احترام متقابل است و بنابراین غیر از اسرائیل که غاصب است هر کشورى که حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد با وى روابط مسالمت‏آمیز خواهیم داشت. اما در شرایط کنونى از آنجا که سیاست خارجى آمریکا مبتنى بر سلطه‏جویى و مداخله در امور داخلى کشور ما و عزم بر نابودى انقلاب اسلامى ایران مى‏باشد، برقرارى رابطه به هیچ وجه با منافع ملى و مصالح کشور سازگار نبوده و اصول اسلامى و قانون اساسى نیز آن را نمى‏پذیرد.


بر این اساس مهمترین دلایل مسؤولین براى عدم ارتباط با آمریکا عبارتند از:


1- میان ایران و آمریکا دیوارى از بى‏اعتمادى وجود دارد که مسؤول مستقیم آن آمریکاست. آمریکا با انجام کودتاى 28 مرداد 1332 و سپس تحمیل قانون ننگین کاپیتالاسیون، حمایت از حکومت شاه در جریان انقلاب و بکارگیرى انواع روش‏هاى استعمارگرانه و تهدیدآمیز پس از پیروزى انقلاب، نظیر حمله طبس، کودتاى نوژه، محاصره اقتصادى، حمایت از تجزیه‏طلبى، اعمال فشارهاى خارجى، تضعیف توان ملى، اعمال تحریم‏هاى گسترده و... ابعاد دیوار بى‏اعتمادى را بلندتر نموده است و برقرارى روابط با وجود دیوار بى‏اعتمادى امرى کاملاً غیرمنطقى و بى‏ثمر است و اگر آمریکا خواهان ایجاد رابطه است باید ابتدا گام‏هاى مؤثرى براى از میان برداشتن دیوار بى‏اعتمادى بردارد.


2- ماهیت مناسبات آمریکا با ایران همواره سلطه‏گرانه و استعمارى بوده است. ملت ایران پس از پیروزى انقلاب اسلامى به هیچ وجه خواهان تداوم چنین مناسباتى نمى‏باشد، بنابراین لازم است تا آمریکا تعریف خود را از مناسبات آینده با ایران به صورت شفاف بازگو کند.


3- قطع رابطه میان ایران و آمریکا توسط واشنگتن به وقوع پیوست و دشمنى‏هاى آمریکا در طول 21 سال گذشته ادامه داشته است. بنابراین مذاکره با آمریکا در چنین شرایطى فاقد هرگونه دستاورد مثبت خواهد بود و ثمرى عاید ملت ایران نخواهد کرد، زیرا که آمریکایى‏ها خواهند کوشید تا به چیزهایى که از طریق سیاست‏هاى دشمنانه، تهدیدآمیز، خشونت‏بار و براندازانه دست نیافتند این بار از طریق مذاکره دست بیابند.


4- عقلانیت سیاسى و تاریخ روابط و مناسبات بین‏الملل حکم مى‏کند که اگر آمریکا به واقع خواهان مذاکره و برقرارى روابط صادقانه با ایران است باید مواضع خود را در قبال مطالبات عقلانى و به حق جمهورى اسلامى ایران مشخص نماید که عبارتند از:


الف) سیاست‏هاى خصومت‏آمیز آمریکا علیه ایران در اشکال تحریم و تهدید پایان یابند.

ب ) آمریکا در امور داخلى ایران دخالت نکند.

ج ) اموال و دارایى‏هاى بلوکه شده ایران در آمریکا را آزاد کند.

د ) برخوردهاى تبعیض‏آمیز و جنگ روانى علیه ایران خاتمه دهد.

ه ) مواضع خود را نسبت به مناسبات گذشته و آینده روشن کند.

و ) به حقِ حاکمیت ملت ایران براى تعیین سرنوشت خویش احترام بگذارد.

ز ) ضدیت با اسلام را رها کند و از موضع برابر با جمهورى اسلامى ایران برخورد نماید.


5- طرح موضوع مذاکره میان ایران و آمریکا امرى تکرارى است، هرگاه که احساس مى‏کند که حریف ضعیف شده است پیشنهاد مذاکره را مطرح مى‏نماید و شرطهایى را مطرح مى‏نماید که نشانگر خوى استبکار آمریکا است از قبیل به رسمیت شناختن اسرائیل، عدم حمایت از مبارزان لبنانى و فلسطینى، عدم مخالفت با صلح خاورمیانه، انحلال کلیه نهادهایى که بعد از انقلاب به وجود آمده‏اند نظیر سپاه پاسداران و برقرارى حکومت سکولار در ایران و حذف اسلامیت از جمهوریت و... .


6- ایران در شرایط کنونى پرچمدار پایگاه اعتقادى مبارزه علیه استکبار جهانى و صهیونیسم بین‏المللى است و سد محکمى در برابر ظلم ظالمان و ستمگران به مستضعفان جهان است و از آنجا که ملت‏هاى مظلوم دنیا به مواضع ایران در برابر آمریکا به دیده احترام مى‏نگرند و آن را بخشى از مبارزه سراسرى علیه استکبار جهانى مى‏دانند. پیشنهاد آمریکا براى مذاکره با ایران درحالى که بر شدت تحرکات خصمانه خود علیه ایران آفزوده است و حاضر به پذیرش خواسته‏هاى مشروع ملت ایران نیست، بیانگر سه هدف پنهان است:


الف) دیکته کردن مطالبات خود بر ایران و احیاى مناسبات استعمارى و سلطه‏گرانه.

ب ) سست کردن پایگاه اعتقادى جهاد و مبارزه علیه استکبار جهانى و غاصبان صهیونیستى در جهان اسلام از طریق القاى سازش جمهورى اسلامى ایران با قدرت‏هاى سلطه‏گر.

ج ) شکستن قبح مذاکره با آمریکا با هدف ضربه‏زدن به مبارزه با مستکبران با القاى این موضوع که نهایتاً نیروهاى انقلابى چاره‏اى جز مذاکره و سازش با آمریکا ندارند.     


پایان   



منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی