هیهات منا الذلة

هیهات منا الذلة

نبودن بهتر از بودن
اگر در سایه ذلت بیارامی
اگر اسفندیار جان
به تیر گز فرو بخشی
به از عمری هزاران ساله در زی خمار خفت و خواری
به مردستان خون
غیوران احد ،شیران عاشورا
فروخفتند در خون تا ذلت را
به آهنگی فرو رانند از دشت رشادت
که مردن جامه ای خوشتر ز ذلت بود مردان را
نفس گر در هوای مرد دون باشد
شهادت زینت مردان مرد است
به غار نیستی گر بخوابی صد هزاران سال
ز دقیانوس ذلت به

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

قمارخانه های مجازی

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ق.ظ

تراوین یکی از بازی های آنلاین است که در سال ۲۰۰۴ و توسط یک شرکت آلمانی به بازی دوستان دنیای مجازی معرفی شد. این بازی آنقدر مورد توجه کاربران دنیا قرار گرفت که یک نسخه فارسی آن نیز برای بازیکنان ایرانی راه‌اندازی شد.


تراوین یک بازی استراتژیک است که کاربران برای ادامه حیات و گسترش غنائم خود باید به جنگ با ساکنان سایر دهکده‌ها بروند و دست به تصرف و گسترش قلمرو خود بزنند. این بازی در حال حاضر بیش از ۵ میلیون بازیکن و بیش از ۳۰۰ سرور در سرتاسر جهان دارد. 


این بازی آنلاین از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سنین بالای سه سال مناسب تشخیص داده شده و به علت جذابیت‌های بالای آن و از جمله اینکه کاربران می‌توانند حتی با اینترنت دایل‌آپ نیز از آن استفاده کنند طرفداران زیادی پیدا کرده است .

چند ماه پیش این بازی آنلاین که جزو 100 سایت پربازدید ایرانی بود فیلتر شد ، و تعجب بسیاری از کاربران و حتی مدیران داخلی را برانگیخت . ( البته این چندمین بار بود ) . بعد از گذشت چند روز و با فشارهای بسیار این سایت دوباره از فیلترینگ درآمد . دلایل بسیاری برای فیلتر شدن این بازی اومده ، مثلا : خروج ارز ، ترویج فرهنگ غیر اسلامی ، محتوای غیر اسلامی و... ، اما تا حالا هیچ یک از مسئولین جواب روشنی درباره دلایل فیلتر شدن این بازی نداده اند .


این نکته رو هم اضافه کنم این سایت الان فیلتر شده ولی براحتی با انواع فیلترشکن و وی پی ان در دسترس است ... و بخاطر استفاده از این ابزار های اطلاعات شخصی خود رو در معرض نمایش بیگانگان قرار می دن .

این مطلب را نباید دور از ذهن دانست که بازی تراوین نمونه ای از بازی های استراتژیک و فراماسونری است که در جهت تهاجم فرهنگی و اسلام هراسی ایجاد شده است . برای مثال :


1 - در سرور ایران پنج نژاد برتر وجود دارد : گول ، روم ، توتن ، ایرانیان، مغول ، اما در سرورهای خارجی با کمال بی شرمی نژاد ایران در بازی جزو نژادهای وحشی بازی قرار داده شده است .

2 - در راستای جنگ نرم، دشمنان خواهان آن هستند تا با رخنه در بین جوانان کشورمان ، آنها را به جای تبدیل به یک فرد سازنده تبدیل به یک معتاد آنلاین نمایند. عوارض فکری، دلهره، حس خشونت، دوری فرد از کانون خانواده، کم تحرکی، بی خوابی و... همگی از عوارض بی شمار این بازی است. مفاهیم قوم عرب ، پارس ، فرانک ها ، ژاپنی ها و... در این بازی ها حس نبرد با اقوام دیگر را تقویت کرده است. چهره های ایرانیان و پارس ها با لباس زره ای و ترسناک و قیافه های مضحک طراحی شده است. اعراب هم چفیه بر روی صورتشان ترسیم شده و بیانگر کسانی هستند که عملیات های تروریستی را انجام می دهند .


در لینک زیر اطلاعات بیشتری در زمینه ارتباط تراوین و فراماسونری قرار داده شده است : 

آنتی تراوین


در پایان مطلب این لینک ، نامه ای از یک بازیکن تراوین قرار داده شده است که پیشنهاد می کنم حتما اون رو مطالعه کنید . یکی از کامنت ها رو براتون قرار می دم :


morteza

سلام

والا ما مدتها معتاد این بازی بودیم ،و خیلی هم ضرر کردیم تو زندگی ...

فقط برای بنده این سوال پیش میاد

این بازی تحت نظارت کامل و با مجوز وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات ،اداره می شد

یعنی تو این ۷ ؛۸ سال

این دو نهاد مهم کشورمون متوجه پشت پرده این بازی نشدن؟

چه کسانی از این بازی حمایت کردن و دارن حمایت می کنن!؟

چقدر دارن از این راه سود می برن و به چه قیمتی حاضر شدن جوانهای مثل من ،وقتشون، زندگیشون ،رو برای این بازی بذارن

به چه قیمتی حاضر شدن ؟

بیشتر بازیکنهای این بازی

افراد تحصیل کرده جامعه هستن که وقتشون رو برای این بازی گذاشتن !

کی باید جوابگو این وقتها باشه؟

چرا باید یه عده افراد تحصیل کرده دانشگاهی از دیپلم گرفته تا دکترا…

جدا” باید این دو نهاد بیان جوابگو باشن


حتی می تونید برای اینکه نظرات بیشتری رو درباره این بازی مطالعه کنید به لینک ذیل مراجعه کنید :

عصر بازی


در این بازی با توجه به آنکه تنها با پرداخت پول می توان قابلیتهای ویژه ای را برای قوم خود ایجاد نمود تا شاید جزو برندگان باشید ، موجبات خروج ارز را از داخل کشور فراهم می نماید و سودهای هنگفتی را شامل حال سازندگان آن می نماید . این مورد در کنار تهاجم فرهنگ و ... قرار دهید . 

البته این یک طرف قضیه بود ... مساله اصلی کپی برداری های عده ای از سازندگان بازی های ایرانی از این بازی می باشد . متاسفانه مجبور به آن هستم تا اسم ببرم .


بازی عصر پادشاهان (در صدر گیشه بازی های ایرانی)

بازی آنلاین عصر پادشاهان یک بازی بین المللی آنلاین است که در استودیو بازی سازی توسعه سامان تولید شده است و هم اکنون نگارش انگلیسی ، فارسی و عربی آن در اینترنت قابل دسترس می باشد .

برای ورود به این دنیای سرشار از اتفاقات جالب، بازیکنان نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری ندارند. کافیست که وارد سایت عصر پادشاهان شده و برای خود یک اکانت بسازند و هیجان حوادث پیش رو را تجربه کنند.

این بازی بر روی کلیه مرورگرهای معروف همچون فایرفاکس، اپرا، اینترنت اکسپلورر، سافاری و تبلت‌های آیپد و سامسونگ گلکسی تب و اسمارت فون‌های آیفون، سامسونگ و اچ تی سی بدون مشکل قابل اجرا می‌باشد و با آنها سازگاری کامل دارد.

این بازی رایگان در سبک تاریخی-نظامی و بر اساس یک داستان تخیلی تاریخی تولید شده‌است. در این بازی بازیکنان به عنوان یک فرمانده دلاور باید سعی کنند با ایجاد امپراتوری قدرتمند و ارتشی عظیم به مبارزه با شیاطین برخیزند.

در این میان جنگ‌هایی بزرگ شکل خواهد گرفت و دلاوران و قهرمانان، با شکست شیاطین نام خود را در کتیبه جاودان قهرمانان ثبت کرده و به جوایز نقدی هر دوره از بازی دست می‌یابند.

شاید توضیح جالب و جذابی باشه اما باید دید واقعا اینگونه است یا خیر ؟

مشکلات و نقد های موجود :

اولا این بازی نسخه کپی شده از بازی تراوین با کمی تغییرات می باشد . ( شاید تنها مواردی از قبیل وحشی بودن قوم ایرانی و عربی را در آن مشاهده ننماییم ) . آیا با این وجود مشکلات حل می شود .

دوما تمام پرداخت های پول از سوی بازیکنان در جهت فعال شدن برخی از قابلیت های ویژه در بازی همچنان باقی است و بازیکنی که بیشترین پول را بپردازد بیشترین بخت را برای پیروزی خواهد داشت .( بازی پولدارها)

سوما همان مساله غارت و دزدی ، حمله به اقوام و فرمانرواها همچنان باقی است .

چهارما و مساله اصلی ، این بازی هیچگونه اسپانسری ندارد و جوایز بازیکن از پولهای واریزی به این موسسه و بازی ، تهیه می گردد .


شایان ذکر است که بگویم جایزه نفر اول در هر سرور شاید دو میلیون و نیم تومن باشه و این در حالی است که این موسسه بیش از میلیاردها تومان سود را به جیب می زند .

برای اطلاع بیشتر به لینک های زیر در جهت پرسش ها و جواب ها در مورد اسپانسر های این بازی مراجعه کنید :

لینک 1

لینک 2


مثلا بازکنی در انجمن این بازی سوال می کنه :


mannea

من که تو این بازی ها هیچ اسمی از اسپانسرا نشنیدم حتی تبلیغی هم از اونا نیست

شایدم اسپانسر نیست در اون صورت یعنی یه جای کار می لنگه

خواهشا مدیرا پاسخگو باشن و جواب این شبهه رو بدن

و مدیر انجمن جواب میده :

نوشته تون جالبه دوست عزیز. گفتین اسمی از اسپانسر ندیدین و اگه اسپانسری وجود نداشته باشه یه جای کار میلنگه.

میتونید بیشتر توضیح بدین در این مورد . واضح تر میگین که کجاشو مشکل دار میبینید و اینکه کجای کار میلنگه ؟


در ادامه استفتائات مراجع عظام به لینک زیر رو قرار دادم تا به قمار بودن این بازی بیشتر بیاندیشیم :

لینک 


پرسش :

در یک بازی آنلاین، قابلیت‌هایی وجود دارد که باید پول بپردازی تا فعال شود. پرس و جو کردیم فهمیدیم که هیچ پشتیبانی هم نیست که حمایت مالی کند. می‌‌خواستم بدانم این جوایزی که به نفرات اول داده می‌‌شود -یعنی پول این جوایز از جیب این مردم تأمین می‌‌شود- چه حکمی دارد؟


پاسخ اجمالی :

اگر به گونه‌ای است که در قبال شرکت در مسابقه پولی دریافت می‌شود تا به برنده بدهند، صورت شرعی ندارد و همان شرط‌بندی حرام است.

ضمائم:

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):

اگر به گونه‌ای است که در قبال شرکت در مسابقه پولی دریافت می‌شود تا به برنده بدهند، صورت شرعی ندارد و همان شرط بندی حرام است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

در صورتی که از شرکت کنندگان پولی بگیرند، و به قید قرعه از محلّ پول‌های دریافتی جوایزی به برندگان بپردازند، این کار حرام است.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

چنانچه جوایز مذکور با وجوه دریافتی از شرکت کنندگان تهیه شده باشد اخذ آن حرام و اکل مال به باطل است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

کسب درآمد از این راه جایز نیست.


________________________________________

[1]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.



در پایان تنها خواستم بگم سود ها و منفعت های شخصی و یا گروهی عده ای منفعت طلب باعث جذب پولهای حرام ، از بین رفتن توانایی های بالقوه و بالفعل جوانان ، اعتیاد مجازی ، بی اخلاقی و بسیاری از موارد دیگر در جامعه مان می شود و ما همچنان چشمهایمان را بسته نگاه داشته ایم.

چگونه است که با وجود قوانین اسلامی هنوز نتوانسته ایم مقابل اینگونه منفعت طلبی ها بایستیم ؟

چگونه است که اینگونه سازمان ها مجوز های قانونی دریافت می نمایند ؟

چرا این بازی ها در صدر پربازدید ترین بازی های جهان و ایران می باشند ؟

چرا و چراهای دیگر ..........



نظرات  (۱)

سلام
واقعا تا حالا اینجوری به این بازی ها نگاه نکرده بودم
تنها ایرادی که تو بازی میدیدم تلف شدن پول و وقت بود
اما قمار جای هر بحثی رو میبنده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی